آموزش

دوربین مدار بسته

استفاده از دوربین‌های مداربسته در این میان یکی از راه‌های ایجاد امنیت در محیط‌های کار و منازل است.

دوربین‌های مداربسته مزایای بسیاری دارد که در این مقاله به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

بازدارندگی از سرقت‌های احتمالی: نخستین و مهم‌ترین مزیت دوربین‌های مداربسته بازدارندگی از سرقت، ترساندن و شناسایی سارقان است. باوجود دوربین‌های مداربسته در محل سارقان از ترس شناسایی و دستگیری از قصد سرقت منصرف می‌شوند و با افزایش سرقت‌ها در سطح شهرها و مکان‌های کسب‌وکار و انبارها، استفاده به عوامل بازدارنده همچون دوربین‌های مداربسته و پیشگیری بیازی ضروری به شمار می‌رود.

افزایش بهره‌وری کارمندان: یکی از هدف‌های کارفرمایان فعالیت و کارایی هرچه بیشتر کارمندان و نیروی کار است و آمارهای موجود نشان می‌دهد که وجود سیستم‌های نظارتی همچون دوربین‌های مداربسته به بالا رفتن بازدهی و بهره وی نیروی کار می‌انجامد و کارمندان در غیاب کارفرما نیز این نظارت را حس می‌کنند و بهره‌وری خود را حفظ می‌کنند.

حفاظت از اطلاعات: در بسیاری از مشاغل این رقابت وجود دارد که اطلاعات رقیب را به دست بیاورند و از نحوه کار و اسرار آن شرکت برای ضربه زدن و یا پیشی گرفتن استفاده کنند و از آن شرکت پیشی بگیرند. وجود دوربین‌های مداربسته در نقاط مناسب از بروز این نوع سرقت اطلاعات جلوگیری می‌کند.
شناسایی و کمک به نیازهای مشتریان: در برخی کسب‌وکارها وجود دوربین‌های مداربسته این قابلیت را به صاحبان مشاغل می‌دهند تا به‌صورت غیرمستقیم نیازهای مشتریان را بفهمند و بر اساس نیازهای آنان و راحتی دسترسی آنان به محصولات اجناس خود را بچینند.

مستند بودن فیلم‌های دوربین مداربسته: یکی از مدارک قابل استناد در مجامع قضایی فیلم دوربین‌های مداربسته است که می‌توان بر اساس آن افراد متخلف را به مراجع قضایی معرفی کرد و قابل استناد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *