آموزش

هوزینگ دوربین مدار بسته

هوزینگ دوربین مدار بسته

تصور بسیاری از افزاد از دوربین مدار بسته جعبه ای مستطیل شکل است اما این تنها بخشی از ساختار یک دوربین مدار بسته است و این بدنه را هوزینگ (housing) که بخش خای دیگر دیوربین همچون لنز، برد و بخش های الکترونیکی دوربین مدار بسته را در خود دارد.

انواع هوزینگ هوزینگ دوربین مدار بسته

هوزینگ ‌دوربین مدار بسته در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند اما حفاظت در برابر آسیب‌های خارجی اصلی‌ترین دغدغه برای استفاده از آن‌هاست.

هوزینگ دوربین مدار بسته به دو دسته تقسیم می‌شوند: داخلی و خارجی
انواع داخلی آن به دلایل مختلفی همانند جداسازی دوربین از سایر محیط، هماهنگی و محو شدن در دکوراسیون داخلی به منظور تامین اهداف زیبایی‌شناسانه فضا (همانند دوربین‌های مداربسته مینیاتوری که در محیط‌هایی همچون هتل‌ها، موزه‌ها، گالری‌های هنری و مراکز خرید مدرن) نصب می‌شوند، کارایی نظارت تصویری مخفیانه و… را دارند.

 

انواع دیگری از هوزینگ ‌ها در دسته داخلی وجود دارند که به منظور جلوگیری از آسیب در برابر حمله‌های احتمالی خرابکارانه، محافظت از دوربین‌های indoor را به عهده دارند. این هوزینگ ‌ها معمولا به شکل سه‌گوش طراحی و در سقف‌های کاذب نصب می‌شوند.

 

آخرین نوع مربوط به موقعیت‌هایی است که نیاز به انعطاف‌پذیری بیشتری در تنظیم جهت و زاویه دید دوربین وجود دارد که راهکار ارائه شده توسط صاحبان امر، استفاده از هوزینگ ‌های گنبدی‌ شکل و یا dome است که در انواع کروی کامل و نیم‌کره در بازار موجودند.

انواع پلاستیک بکار رفته در هوزینگ دوربین مدار بسته

دو نوع پلاستیک در ساخت کاورهای گنبدی شکل کاربرد دارد. یکی اکریلیک سیاه با شکاف میانی برای دید دوربین، دیگری پوشش نقره‌ای رنگ داخلی است که همانند یک آینه عمل می‌کند. با استفاده از این محفظه به راحتی می‌توانید تنظیمات دوربین خود را همانند تغییر جهت تا 360 درجه، انجام دهید.

هوزینگ ‌های خارجی

این دسته از هوزینگ دوربین مدار بسته به منظور تامین اهداف متفاوتی از جمله مقاومت در برابر تغییرات جوی همانند برف، باران، طوفان، باد، هوای شرجی و…، ضد گلوله، ضد انفجار، ضد احتراق و مواردی از این دست طراحی و تولید می‌شوند و استانداردهای جهانی متعددی برای سنجش میزان مقاومت دوربین‌های مداربسته همانند BS 5490, IEC 529, DIN 40 050  تعریف و تنظیم شده است که برای رتبه‌بندی آن‌ها از حروف اختصاری همچون IP و IK با اعدادی درج شده در مقابل آنها استفاده می شود.

اطلاعات کلی درباره هوزینگ دوربین مدار بسته

گفتنی است، عموماً هوزینگ ‌ها برای دوربین‌های مداربسته باکس و زوم باکس outdoor مورد استفاده قرار می‌گیرند و پیش از خرید حتما می بایست از کارشناسان این حوزه در خصوص شرایط جوی و احتمال وجود آسیب به دوربین ها و شرایط نصب دوربین مشاوره بیگیرید

    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *