آموزش

واژه‌نامه و اصطلاحات تخصصی دوربین مداربسته

واژه‌نامه و اصطلاحات تخصصی دوربین مداربسته

 

A/D: تبدیل‌کننده‌ی تصاویر آنالوگ به تصاویر دیجیتال را A/D می گویند. به کمک این مبدل، دیتا به‌صورت آنالوگ وارد سیستم می‌شود و سپس به تصاویر دیجیتال تبدیل می‌شود.

Acoustic Lens: عدسی صوتی‌ست که امواج را در مسیر دلخواه هدایت می‌کند. در بلندگوها، یک دستگاه مکانیکی برای بهبود پراکندگی فرکانس‌های بالا استفاده می‌شود، به‌طوری که باعث شنیدن طیف وسیع‌تری از صداها می‌شود. این لنز دستاورد آزمایشگاه‌های بل، پس از جنگ جهانی دوم است. هدف نهایی این طرح، تمرکز صداست به همان‌گونه‌ای که لنزها نور را متمرکز می‌کنند.

Auto Iris: مکانیسمی است که دریچه‌ی دیافراگم را با فیدبکی که از دوربین مداربسته می‌گیرد و متناسب با نور موجود در محیط، توسط موتور به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند؛ به بیان ساده‌تر، تنظیم خودکار دریچه‌ی دیافراگم دوربین.

Auto track : قابلیت تعقیب جسم متحرک توسط دوربین‌های مدار بسته به‌طور خودکار و اتوماتیک‌وار است.

CCTV : این عبارت مخفف عبارت Closed Circuit Television به معنی دوربین مداربسته است. از آنجایی که مجموعه‌ی دوربین‌های مداربسته از چند دوربین که درون یک حلقه فعالیت می‌کنند تشکیل شده است، در نتیجه استفاده از این عبارت کاملا مناسب است.

DVR : این عبارت مخفف عبارت Digital Video Recorder به معنی دستگاه ضبط دیجیتال تصاویر است. از این دستگاه برای ضبط تصاویر در دوربین‌های آنالوگ استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *